N.E.I. (kinder) coaching

N.E.I. is de afkorting van Neuro Emotionele Integratie. En is ontstaan uit de reguliere psychotherapie in combinatie met o.a. NLP en Oosterse Geneeswijze en is gebaseerd op principes uit neurowetenschappen, bio-kinesiologie en toegepaste psychologie. N.E.I. is ontwikkeld door de arts Roy Martina en bestaat in zijn huidige vorm ruim 20 jaar in Nederland.

N.E.I. is een methode om onverwerkte incidenten, trauma’s, emotionele problemen, lichamelijke klachten of huidproblemen op een vriendelijke manier op te lossen. Met N.E.I. zijn geen lange praatsessies nodig. Geleden trauma’s die de oorzaak zijn van de (huid)klachten hoeven niet opnieuw ervaren te worden. N.E.I.-sessies zijn maar zelden sterk emotionele zittingen. Juist om die reden ervaren mensen N.E.I.-coaching als een zeer prettige werkvorm.

Ook kinderen hebben soms een steuntje in de rug nodig om van hun ongewenste gevoel, ongewenste gedrag of hun fysieke klachten af te komen.

Tijdens een N.E.I. kindercoach sessie ga ik samen met uw kind op zoek naar de oorzaak van de disbalans die de klachten veroorzaakt.

Voorbeelden van klachten die behandeld kunnen worden:

• Ongewenste gevoelens: onzekerheid, (vaal)angst, verdriet en boosheid.
  • Ongewenst gedrag: baldadigheid, slechte concentratie, grote beweeglijkheid, ADHD, ADD, Autisme, dyslexie en bedplassen.
  • Fysieke klachten: buikpijn, hoofdpijn, keelpijn ect.

Mijn doel als N.E.I. (kinder) coach is om de cliënt zich (weer) zo goed mogelijk te laten voelen, zodat hij/zij weer lekker in zijn/haar vel zit met eventuele beperkingen of beschadigingen van het lichaam. Binnen de kaders van wat mogelijk is en de keuzes die de cliënt kan, mag en wil maken.